minatankebanor

Snabbvända till Oslo

Av Sirpa - 2024-04-22 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt.
Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten.

Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo.
Jag fick med många till Karlstad men bara en enda ung dam till Oslo.
Det var bara att åka då jag skulle ha retur därifrån på eftermiddagen.

Jättelugnt i trafiken.

Lärde känna en ny kollega som körde fär Vänerbuss och vi satt och pratade husbilar medans vi väntade på att få rulla tillbaka över till Sverige igen

Jag tog lite foton.
Blev så bra med färgerna på husen och bussen.

Vi körde fram vid 15.20 och lastade.
Båda bussarna fick mycket gäster så sedan bar det av hemåt igen för att landa i Karlstad vid 18.30
Där stod vi ett gäng bussar och trängdes på minimal yta och vi två från Oslo kunde lämna lite tidigare då det stod tre bussar till som skulle till Kristinehamn.

Det blev lite tokigt då en herre lämnat min buss för att uppsöka toalett fast det fanns i bussen så han blev kvar.
Min kollega på andra Let's Go bussen ringde mig och kom sedan efter med gästen i sin buss.
Han skulle ju till samma ställe så det var ingen skada skedd.
Han anlände ca 2 minuter efter mig till Kristinehamn så det var bara att gästen hämtade sitt bagage i min buss.

Så tokigt det kan bli när gästerna sticker iväg på egna äventyr under väntetid.

Vi två från Oslo skulle aldrig åkt tidigare om det bara var vi som skulle till slutdestinationen.
Nu lättade vi upp trycket av mängden bussar på stationen genom att åka.
Onödigt ha 5 bussar vänta ut tiden när inga nya gäster kom.
Lite lattjo planering.
Sj verkar ha gott om pengar då tomma bussar kan rulla.

Klockan var 19.50 då jag parkerade vid hotellet i Karlstad.
Städade ur det värsta ur bussen men lämnade resten till nästa morgon.

Jag var rejält trött när jag kröp ner i bädden vid 21 tiden.
Lite svårt att somna så jag låg och läste till 22.30 innan jag släckte.
Vaknade 4.10 denna Måndagsmorgon och ska sticka iväg vid 6 tiden.
Behöver tanka, dammsuga och våttorka bussen och ha 45 minuter i Kristinehamn innan avfärd mot Karlstad och Oslo.
8.15 avgång från Kristinehamn.

Idag kör jag bara till Oslo, en enkelresa.
Får se om chefen ger mig nån mera körning på returen eller om jag kan återvända till hotellet redan vid 16-17 tiden.
Det visar sig.

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards