minatankebanor

Annorlunda morgon

Av Sirpa - 2024-04-20 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen.
Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen.
Pannan gick igång ofta.

Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund.
Hörde hur kollegor hämtade sina bussar.

Jag fick ju samtal från min chef kvällen innan med frågan om jag kunde ta en kort körning från ett hotell i stan och ut till flyget.
Det var militärer som skulle iväg.

Självklart tog jag körningen, jag var ju på plats och skulle sedan vidare till Kristinehamn ändå.

Gjorde mig iordning och plockade i väskorna det sista som skulle med i bussen. Klädde mig. Hämtade bussnycklar och startade upp.

Stängde till husbilen. Reservnycklar finns på depån inlåsta i nyckelskåp ifall den behöver flyttas av nån anledning.
Stängde av gasolvärmen.
Står bara ett frostskyddselement på.

Åkte så till hotellet och hämtade gästerna. Körde till flygplatsen där deras militärplan stod och jag fick köra ända fram till planet och lasta ur. Genom bevakade grindar.
Något häftigt!
Då det var militärt var det fotoförbud så jag har inga bilder sim minne.

Släppte av och tackade killarna som öppnat grindarna åt mig och åkte sedan i full fart till Kristinehamn.
Var tvungen att där ha 30 minuter i färdskrivaren.
Hade fått 15 redan tidigare.

Vi var tre bussar. Lastade och åkte till Karlstad. Sedan vidare Oslo.

Checkade in på hotellet på eftermiddagen. Jättefint rum mot älven.
Scandic Klarälven i Karlstad.

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards